×
Ga terug naar het overzicht

Hoe ik 12,5 kilo ben afvallen

Zoals ik al eerder heb vertelt, ben ik veel afgevallen. Dit heb ik gedaan onder begeleiding van een Personal trainer. Mijn trainer heeft mij veel geleerd. Vooral de stok achter de deur is voor mij een aanwinst geweest. Zonder mijn Personal trainer Joey was het niet gelukt. Hieronder leg ik jullie uit hoe ik 12,5 kilo ben verloren in minder dan een half jaar tijd.

Kampvuur principe

Het kampvuur principe betekent dat je elke 2,5 uur – 3 uur iets eet. Hierdoor verbrand je constant vet. Je houdt in principe het “verbrandingsvuurtje” aan. Wel moet je dan dus consistent eten en semi gezond. Denk hierbij aan groentes, minder brood (en als het brood is speltbrood), Yogurt, volkoren producten, fruit en vooral komkommers. Door geen / minder suiker te eten hou je ook je suikerspiegel stabieler, waardoor je meer verbrandt.

Voorbeeld eetschema
Hieronder zie je een voorbeeld van mijn voeding op een doorsnee dag:

8:00 uur (ontbijt)Yogurt met bosbessen en chaizaad
10:30 uur (snack)Appeltje (ik eet altijd beetje fruit rond deze tijd)
13:00 uur (lunch)Speltbroodje met jonge kaas & groene thee
15:00 uur (snack)Hele rode paprika
18:00 uur (avondeten)Bologneze spaghetti met speltpasta & verse groente
20:45 uurStuk komkommer of paar nootjes zonder zout
Voorbeeld eetschema

Daarbij heb ik verder de volgende regels

  • Eet altijd om de 2,5/3uur.
  • Drink een glas water per maaltijd, helpt niet alleen met het aantal water dat je per dag drinkt maar ook omdat je dan het gevoel hebt dat je meer hebt gegeten.
  • Na 21:00 uur niks meer eten
  • Ja gewoon logisch: geen suiker dingen eten of ander lite versie. Als je iets eet van een koekje ofz, eet dat dan rond 15 uur, dan kan je het beter verwerken.
  • Normaal kan je gewoon een koekje ofzo eten als het er 1 blijft, helaas is het zo dat als je 1 x suiker eet, je daarna meer wilt (Snelle dopamine=verslavend) je moet er simpel weg van afkicken.
  • ’S ochtends yoghurt of Alpro zonder suiker, maak het dan lekker door vers fruit zoals frambozen en blauwe bessen. Vergeet geen vezels te eten zoals pitten, nootjes en zaadjes. Doe je dit niet, krijg je sneller honger. 
  • Avondeten liefst zo gezond mogelijk met verse groente, mocht je nou hebben dat het eten niet echt gezond is; eet dan gewoon niet veel.
  • Voor mij was de gouden regel: Als je 1 dag cheat, moet je 2 dagen diëten om het weer goed te maken, 2 dagen cheaten = 4 dagen diëten ect ect.
  • Als je cheat bijv. maccie ofz denk dan niet ‘’vandaag is nu toch al cheatday’’, eet erna gewoon weer gezond want anders is het echt een cheatday en dan kan je dagen inhalen.
  • Een keer patat eten is prima, maar eet verder die dag gezond en eet niet een grote patat ofz.
  • Consistentie!! Hou gewoon vol, als je verleidt wordt door wat lekker denk dan: Lekker eten is een kort fijn gevoel (snelle dopamine) terwijl als ik de volgende dag op de weegschaal sta dit mij veel blijer maakt (latere maar betere dopamine).
  • Eet niet elke dag hetzelfde, is beter voor je stofwisseling.
  • Iets vaker lopen dan fietsen of met de auto gaan, wandelen ect.

Ik hoop je hier mee te helpen,

Liefs Jenn

ps. En vooral minder sushi eten haha!

Ga terug naar het overzicht